رابطهی بین اعتیاد به اینترنت با درونگرایی دانشآموزان دختر پایهی نهم ناحیه 3 تبریز | ||
| مجله اصول بهداشت روانی | ||
| مقاله 13، دوره 18، ویژه نامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی، آبان 1395، صفحه 457-465 اصل مقاله (266.25 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22038/jfmh.2016.7957 | ||
| نویسندگان | ||
| سونیتا جهانبینی؛ امیدعلی حسینزاده* | ||
| گروه علوم تربیتی، واحد شبستر، دانشگاه آزاد اسلامی، شبستر، ایران | ||
| چکیده | ||
| مقدمه: هدف پژوهش حاضر بررسی رابطه بین اعتیاد به اینترنت با درونگرایی دانشآموزان دختر پایه نهم ناحیه 3 تبریز میباشد. روشکار: پژوهش حاضر توصیفی همبستگی بوده و جامعه پژوهش حاضر شامل دانشآموزان دختر پایه نهم که در سال تحصیلی 95-94 در دبیرستانهای دولتی ناحیه 3 شهر تبریز مشغول به تحصیل هستند بودند. حجم جامعه برابر با 2566 دانشآموز دختر است که حجم نمونه برابر با 349 نفر از دانشآموزان دختر بر اساس جدول کرجسی و مورگان میباشد. روش نمونهگیری به شکل تصادفی خوشهای چندمرحلهای انجام شد. روش گردآوری اطلاعات به صورت میدانی و با استفاده از پرسشنامه شخصیتی آیزنک (درونگرایی، برونگرایی)، آزمون اعتیاد به اینترنت20 سوالی یانگ بود. بعد از جمعآوری اطلاعات، دادهها با استفاده از نرمافزار SPSS و به روش همبستگی و رگرسیون تحلیل شدند. یافتهها: نتایج نشان دادند که رابطه اعتیاد به اینترنت با درونگرایی در سطح 30 درصد اطمینان (0001/0>P) معنادار است. نتیجهگیری: نتایج نشان میدهد که بین اعتیاد به اینترنت با درونگرایی در دانشآموزان، رابطه معنیداری وجود دارد. | ||
| کلیدواژهها | ||
| اعتیاد به اینترنت؛ درونگرایی؛ شخصیت | ||
| مراجع | ||
|
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,680 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 4,106 |
||
