مقایسهی شایستگیهای عاطفی یادگیری دانشآموزان دختر دورهی راهنمایی تحصیلی مدارس عادی با هوشمند | ||
مجله اصول بهداشت روانی | ||
مقاله 11، دوره 18، ویژه نامه سومین کنفرانس بینالمللی روانشناسی و علوم تربیتی، آبان 1395، صفحه 443-448 اصل مقاله (243.16 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22038/jfmh.2016.7898 | ||
نویسنده | ||
رضوانه طاوسی رودسری* | ||
معاون پرورشی و فرهنگی دورهی راهنمایی و متوسطه، رودسر، ایران | ||
چکیده | ||
مقدمه: هدف پژوهش حاضر، مقایسهی شایستگیهای عاطفی یادگیری دانشآموزان دختر دورهی راهنمایی تحصیلی در مدارس عادی و هوشمند شهرستان رودسر در سال تحصیلی 92- 1391 بوده است. روشکار: روش پژوهش حاضر، علی– مقایسهای و ابزار مورد استفاده، پرسشنامهی شایستگی عاطفی گلمن (1998) بود. به منظور تعیین پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که 84/0 به دست آمد. در این پژوهش از آمار توصیفی (توزیع فراوانی، درصد، میانگین و انحراف استاندارد) و از آزمون تی مستقل استفاده شد. یافتهها: تجزیه و تحلیل دادهها نشان داد که بین شایستگیهای عاطفی یادگیری دو گروه از دانشآموزان در مولفههای خودآگاهی، خودتنظیمی، خودانگیزشی، آگاهی اجتماعی و مهارتهای اجتماعی، تفاوت معنیداری وجود ندارد (05/0<P). نتیجهگیری: نتایج نشان میدهد که بین شایستگیهای عاطفی یادگیری دانشآموزان دختر مدارس عادی و هوشمند، تفاوت معنیداری وجود ندارد. | ||
کلیدواژهها | ||
شایستگی؛ عاطفی؛ مدارس؛ یادگیری | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,065 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 1,123 |