- اسلامی نصرت آبادی، مهدیه؛ نمازی زاده، مهدی و اصلان خانی، محمدعلی. (1399). تاثیر بازی های توجهی و توانبخشی شناختی بر توجه و کارکرد های شناختی کودکان بیش فعال. طب توانبخشی، دوره 9 , شماره 1، 208-201.
- دانا، امیر و شمس، امیر. (1398). اثربخشی مداخلات توانبخشی شناختی مغز بر کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به نقص توجه و بیش فعالی. عصب روانشناسی، دوره 5 , شماره 3 (پیاپی 18)، 140-131.
- سیدمحمدی، حمیدرضا؛ احتشام زاده، پروین؛حافظی، فریبا؛ پاشا، رضا و مکوندی، بهنام. (1399). اثربخشی توانبخشی شناختی در مقایسه با توانبخشی شناختی پس از دارو درمانی بر کارکردهای اجرایی مغز کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی-بیش فعالی: یک مطالعه کارآزمایی بالینی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان، دوره 22 , شماره 1 (پی در پی 73)، 16-7.
- ضیاءبخش، سیدمرتضی؛ شریفی، مسعود؛ فتح آبادی، جلیل و نجاتی، وحید. (1399). مقایسه اثربخشی روش توانبخشی شناختی با روش نوروفیدبک در دانش آموزان دارای اختلال کاستی توجه. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، دوره 27 , شماره 1 (پیاپی 23)، 192-167
- عزیزی، امیر؛ میردریکوند، فضل اله و سپهوندی، محمدعلی. (1399). مقایسه تأثیر توانبخشی شناختی، نوروفیدبک و بازی درمانی شناختی-رفتاری بر حافظة فعال در دانش آموزان ابتدایی مبتلا به اختلال یادگیری خاص. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 21(1)، 41-31.
- فراهانی، محمد نقی؛ کرمی نوری، رضا؛ اوحدی، محمود (1390). روان شناسی، چاپ و نشر کتاب های درسی ایران سهامی خاص.
- قربانی، سودابه. (1400). بررسی اثربخشی یکپارچگی حسی بر کودکان دارای اختلال نارسایی توجه (مطالعه موردی: کودکان دبستانی استان تهران)،نهمین کنفرانس ملی توسعه پایدار در علوم تربیتی و روانشناسی،مطالعات اجتماعی و فرهنگی،تهران.
- کرمی نوری، رضا. (1396). روان شناسی حافظه و یادگیری: با رویکردی شناختی. سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها، تهران: انتشارات سمت.
- یاوری، الهه؛ عسکری، پرویز؛ نادری، فرح و حیدری، علیرضا. (1398). اثر توانبخشی شناختی بر عملکردهای اجرایی (حافظه و حل مسئله) کودکان دارای اختلال نقص توجه و بیش فعالی. طب توانبخشی، دوره 8 , شماره 4، 176-165.
- Atikinson, P. L., Beier, M. E., & Boyle, M. (2005). Working memory andintelligence: The same or different constructs? Psychological Bulletin,131, 30.
- Ardila, S., Tong, H., Besag, F. M., Chan, E. W., Cortese, S., & Wong, I. C. (2017). Safety, tolerability and efficacy of drugs for treating behavioural insomnia in children with attention-deficit/hyperactivity disorder: a systematic review with methodological quality assessment. Pediatric Drugs, 19(3), 235- 250.
- Van Dessel, J. Mineka, S. & Hooley, J. (2014).Psychopathology Volume 1, Translated by Seyyed Mohammadi, Y. Tehran: Arasbaran Publication
- Gu, A., Benatti, A., Velardita, C., Favaro, D.,Padoan, E., Severi, D., Pagliaro, M., Bovo, R.,
- Nagate, N. G., & Nayak, S. (2019). Classification of attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) considering diagnosis and treatment. International Journal of Modern Education and Computer Science, 11(6), 26-42.
- Kosse S &Reynolds F. ( 2017). Occupational Therapy for Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD), Part 1: a Delineation Model of Practice. British J Occ Th.; (70): 372-83.
- Macek, F., Hogge, M., Salmon, E., & Van Der Linden, M. (2006).Exploration of the neural substrates of executive functioning byfunctional neuroimaging. Neuroscience, 139, 209–221. DOI: 1016/j.neuroscience.2005.05.035.
- Robers, B.P., Creed, T,. Xanthopoulos, M., Brown, R, T. (2007). Psychosocial Treatments for children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Neuropsychol Review, 17, 73-89.
- Gapin, E., &Gastpar, M. (2005). Attention deficit hyperactivity disorder and borderline personality disorder. Progress in Neuro-Psychopharmacology and Biological Psychiatry;29(6):865-77.
- Munro, E., Paquette, N., Lassonde, M., & Gallagher, A. (2015). Multisensoryintegration and child neurodevelopment. Brain sciences, 5(1), 32-57.
- Saithouse, S. V., & Larsson, H. (2019). Genetics of attention deficit hyperactivity disorder. Molecular Psychiatry, 24(4), 562-575.
- Wimber, T. B., & Alpert, M. A. (2019). Cardiovascular effects of drugs used to treat attention-deficit/hyperactivity disorder part 2: Impact on cardiovascular events and recommendations for evaluation and monitoring. Cardiology inReview, 27(4), 173-178.
- Shiffrin, T. E., Lanphear, B. P., Epstein, J. N., Barbaresi, W. J, Katusic, S. K., & Kahn, R. S. (2007). Prevalence, recognition, and treatment of attentiondeficit/ hyperactivity disorder in a national sample of US children. Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine. 161, 857–864.
- Leroux, J. I. (2009). Associations amongphysical activity, ADHD symptoms,and executive function in children withADHD. The University of NorthCarolina. At Greensboro.
- Passinni, J. C., & Horwitz, J. L. (2015). Neurologic music therapy and group psychotherapy for treatment of traumatic brain injury: Evaluation of a cognitive rehabilitation group. Music Therapy Perspectives, 33(2), 193-201.
- Kirk, J. F., Peach, H. D., & Banerjee, M. (2019). Sleep factors may contribute indirectly to association between symptoms of attentiondeficit/hyperactivity disorder (ADHD) and impulsivity and future orientation among college students. Learning Disabilities: A Multidisciplinary Journal, 24(1), 43-54.
- Denckla, B. S., Gondoli, D. M., Johnson, A. C., Steeger, C. M., Dobrzenski,B. A., & Morrissey, R. A. (2011). Component analysis of verbal versusspatial working memory training in adolescents with ADHD: Arandomized, controlled trial. Child Neuropsychology: A Journal onNormal and Abnormal Development in Childhood and Adolescence. 17,546–563. DOI:10.1080/09297049.2010.551186.
- Willcutt, S & DeVries, M. (2017). Handbook of DSM-5 Disorders in Children and Adolescents. 1st Edition. Springer.
- Zelazo JM, Healey DM. The influences of environmental enrichment, cognitive enhancement, and physical exercise on brain development: Can we alter t he developmental trajectory of ADHD?. Neurosci Biobehav Rev2011;35:621-34.
- Muller, B. M., Yu, C. H., & Li, Z. R. (2012). Clinical observation onacupuncture intervention for children with attention deficit hyperactivity Journal of Acupuncture and Tuna Science, 10(5), 300-304.
- Weyandt, S., Larsson, Y., Llenas, M., Nasri, B., & Kaldo, V. (2019). Effects and clinical feasibility of a behavioral treatment for sleep problems in adult attention deficit hyperactivity disorder (ADHD): a pragmatic within-group pilot evaluation. BMC psychiatry, 19(1), 226
- Wills, B & Fradkin, D. (2021). Management of Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder in Adults. The Journal for Nurse Practitioners, 17, 4, 432-436.
- Garavan, R. P. C., Van Den Berg, E., Ruis, C.,& Brands, A. M. A., (2008). The Backward Span of the Corsi Block-Tapping Task and Its Association With the WAIS-III Digit Span, Assessment,15, 426-434. http://www.researchgate.net/publication/5368869
- Rieger, G., & Halliwell, N. (2014). Attention deficit hyperactivity disorder: clinical update. The British journal of general practice: the journal of the Royal College of General Practitioners, 64(621), e243–e245. doi:10.3399/bjgp14X679507
- Bannon, G., & Halliwell, N. (2014). Attention deficithyperactivity disorder: clinical update. The British journal of general practice: the journal of theRoyal College of General Practitioners, 64(621),e243–e245.
- Kosmids, S., Ryu, J., Choi, Y., Kang, Y., Li, H., & Kim, K. (2020). Eye-contact game using mixed reality for the treatment of children with attention deficit hyperactivity disorder. IEEE Access, 8, 45996- 46006.
- Gate, G., Steward, T., Potenza, M. N., Granero, R., Fernández-Aranda, F., Mena-Moreno, T.,... Menchón, J. M. (2019). The role of ADHD symptomatology and emotion dysregulation in gambling disorder. Journal of Attention Disorders, 1087054719894378.
- Ropove, Z., Mychailyszyn, M., & Parente, R. (2015). The efficacy ofcognitive rehabilitation therapy: a meta-analytic review of traumatic braininjury and stroke cognitive language rehabilitation literature. AmericanJournal of Psychiatry and Neuroscience, 3(2), 15-22. DOI: 10.
- Engel, B. A., Weyandt, L. L., Marraccini,M. E., & Oster, D. R. (2017). The relationship between nonmedical use ofprescription stimulants, executivefunctioning and academicoutcomes. Addictive behaviors, 65,250-257.
- Swanson G, Alderson RM, Kasper LJ, Tarle SJ, Lea SE, Hudec KL. Choice-impulsivity in children and adolescents with attention-deficit/hyperactivity disorder (ADHD): A metaanalytic Clinical Psychology Review. 2016;43:162-74.
- Stegman, V., FrancoA. R. Castellanos, F. X. (2021). Systematic Review: Medication Effects on Brain Intrinsic Functional Connectivity in Patients With Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder. Journal of the American Academy of Child & Adolescent Psychiatry, 60, 2, 222-235.
- Gathercole, M. Y., González-Platas, M., Eguíadel Rio, P., Croissier-Elías, C., & Jiménez Sosa, A. (2017). Efficacy of a short cognitive training program in patients with multiple sclerosis. Neuropsychiatric Disease and Treatment, 13, 245-252.
- Meyson, H. T., Heller, N. A., & Loe, I. M. (2019). School readiness in preschoolers with symptoms of attention-deficit / hyperactivity disorder. Pediatrics, 144(2), e20190038.
- Li, A.T.,Shih,CH.,Whedon,M.,Williams,L.M., Davis,ME., Henning,D.A., Park,S.D.,& Etnier, j.L.(2015). The effect of acute exercise oncognitive performance in children with andwithout ADHD. JOURNAJ OF Sport andHealt Scince.4: 97-04.Rosselli
- Pastor, J .E., Anderson, K. A., Roux, A M., T.Shattuck, P. (2021). Medication Use in Youth With Autism and Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder. Academic Pediatrics, 21, 2, 272-279.
- Piepmoir CM. (2017). Executive functionand metacognition: Towards a unifying framework of cognitive self-regulation.Developmental review. 45: 31-51.
|