طراحی و اعتبار بخشی مدل کیفیت بخشی به آموزشهای دانشگاه مجازی با رویکرد مدیریت دانش در دوران شیوع کووید 19 | ||
مجله دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد | ||
مقاله 7، دوره 67، شماره 1، فروردین و اردیبهشت 1403، صفحه 71-87 اصل مقاله (988.18 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
شناسه دیجیتال (DOI): 10.22038/mjms.2022.68020.4037 | ||
نویسندگان | ||
امیر صادقی سمرجانی1؛ علی معقول* 2؛ محمد کریمی3؛ مسلم چرابین4 | ||
1دانشجو دکتری مدیریت آموزشی، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور ، ایران | ||
2استادیار، گروه مدیریت، واحد نیشابور، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور ، ایران. (نویسنده مسئول) | ||
3استادیار ، گروه مدیریت، واحد نیشابور ، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور، ایران. | ||
4استادیار ، گروه مدیریت آموزشی، واحد نیشابور ، دانشگاه آزاد اسلامی، نیشابور، ایران | ||
چکیده | ||
هدف اصلی این پژوهش طراحی و اعتبار بخشی مدل کیفیت بخشی به آموزشهای دانشگاه مجازی با رویکرد مدیریت دانش می باشد. این پژوهش باتوجه به هدف و ماهیت پژوهش از روش پژوهش ترکیبی یا آمیخته از طریق تلفیق روشهای کیفی و کمی استفاده شده است. این منظور ابتدا به گردآوری دادههای کیفی پرداخته و سپس داده-های کمی گردآوری میشوند سپس از رویکردهای کمی برای تایید نتایج کیفی بهرهبرداری خواهد شد. جامعه آماری در این بخش از پژوهش، کلیه اساتید و اعضای هیئت علمی واحد الکترونیک بوده که به صورت هدفمند 15 نفر جهت مصاحبه انتخاب خواهند شد میباشند که از سوابق اجرایی در سطوح تصمیمگیری برخوردار بوده و به اصطلاح خبرگان آگاه نام دارند. این گروه برای انجام بخش کیفی پژوهش انتخاب شدند و در فرایند مصاحبه شرکت میکنند. حل مسئله در پژوهش حاضر با روش مدلسازی ساختاری تفسیری بوده است پس از تعیین روابط و سطح ابعاد میتوان آن ها را به شکل مدلی ترسیم کرد. به همین منظور ابتدا ابعاد را بر حسب سطح آن ها به ترتیب از بالا به پایین تنظیم شده است در تحقیق حاضر ابعاد کیفی در 10 سطح قرار گرفته اند و در نهایت به طراحی مدل تفسیری-ساختاری جهت افرازبندی ابعاد مدل کیفیت بخشی به آموزش های دانشگاه مجازی با رویکرد مدیریت دانش پرداخته است . | ||
کلیدواژهها | ||
کیفیت بحشی به آموزش؛ دانشگاه مجازی؛ مدیریت دانش | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 630 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 217 |